•  Wycieczka do Muzeum Powstania Warszawskiego klasy 3a
        • Wycieczka do Muzeum Powstania Warszawskiego klasy 3a

• 17.06.2024 06:42
        • 13 czerwca uczennice i uczniowie klasy 3a pojechali na wycieczkę do Muzeum Powstania Warszawskiego. Na początku przywitali się ze stojącym na dziedzińcu "Kubusiem", odbyli spacer po muzealnym ogrodzie różanym oraz wjechali na dach obiektu, aby podziwiać panoramę Warszawy. Po wejściu do muzeum przywitali się z przewodniczką, panią Anią i udali do sali na lekcję muzealną, dotyczącą książki Joanny Papuzińskiej „Asiunia", która znajduje się wśród lektur szkolnych klas III. Książka powstała z inicjatywy Muzeum Powstania Warszawskiego i opowiada o wojnie widzianej oczami pięcioletniej dziewczynki. Na wstępie porozmawiali o tym, jak wyglądała wojenna codzienność oraz na czym polegał „pomyślunek". Poznali też postać autorki książki i jednocześnie jej bohaterki – Joanny Papuzińskiej oraz jej rodzinę. Potem odbyli krótki spacer po ekspozycji muzealnej - obejrzeli stare maszyny drukarskie, wojenne mieszkanie ze skrytkami, listy przenoszone przez harcerzy, przeszli repliką kanałów, a zwiedzanie zakończyli przy ścianie, w której bije serce powstania w rytmie 63 uderzeń na minutę. Pani Ania zaprosiła też dzieci w czasie wakacji do MPW na obchody osiemdziesięciolecia powstania warszawskiego.
        • Zielona Szkoła w Górach Świętokrzyskich

• 13.06.2024 20:33
        • W dniach 10-12 czerwca uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami wychowani fizycznego wybrali się na zieloną szkołę w Góry Świętokrzyskie ⛰️⛰️⛰️. Podczas pobytu zwiedziliśmy Kielce, zamek w Chęcinach, weszliśmy na Łysą Górę, spędzaliśmy czas w Aquaparku oraz odwiedziliśmy Centrum Nauki Leonardo da Vinci. W międzyczasie korzystaliśmy z infrastruktury ośrodka - rozegraliśmy mecz siatkówki plażowej, śpiewaliśmy przy ognisku piekąc kiełbaski, śpiewaliśmy karaoke, potańczyliśmy i rozegraliśmy turniej FIFA 2024. Znaleźliśmy czas na obejrzenie meczu naszej reprezentacji oraz transmisji z mistrzostw Europy w lekkoatletyce, a przemiłe panie z obsługi naszego ośrodka dbały, byśmy nie byli głodni, przygotowując przepyszne jedzenie.

• X Piknik Rodzinny

• 09.06.2024 09:54
        • Na początek trochę historii… Szkolne Pikniki Rodzinne to tradycja naszej szkoły, zainaugurowana przez Radę Rodziców w 2010 roku. W 2018 roku odbył się IX Piknik Rodzinny, a potem nastała pandemia i czasy popandemiczne, kiedy o imprezach zbiorowych zapomniano. Ale dziś, w sobotę 8 czerwca 2024 roku, nastąpiła reaktywacja! Jubileuszowy, X Piknik Rodzinny odbył się przy pięknej pogodzie i licznym uczestnictwie zarówno organizatorów stoisk, jak i odwiedzających je gości. Na scenie i pod nią odbywały się liczne pokazy artystyczne i sportowe, a na zamienionym w aleję wystawców szkolnym parkingu rozstawiły się kramiki, które oferowały wiele atrakcji: jadło, napoje, loterie, usługi, podróż w czasie. To wszystko dzięki zaangażowaniu Rodziców! Osiemnaście stoisk zorganizowały klasy: 1a, 1d, 2a, 2c, 3a, 3b, 3d, 3e, 4a, 4d, 5a, 5b, 5c, 6b, 6c, 6d, 7c, 7d, a całość ogarniała organizacyjnie i koordynowała Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 1 im. Stefana Krasińskiego w Chotomowie. Dochód z pikniku jest przeznaczony na cel charytatywny, na dzień dzisiejszy została zebrana kwota ponad 15000 złotych! Dyrekcja Szkoły i Rada Pedagogiczna oraz Pracownicy Administracji i Obsługi składają wyrazy najwyższego uznania Rodzicom za Wasze zaangażowanie i ogrom włożonej w organizację i przeprowadzenie dzisiejszego wydarzenia pracy. Dziękujemy wszystkim, którzy na nim byli i sprawili, że nasz piknik był udanym przedsięwzięciem. Daliśmy przykład Dzieciakom, że można zrobić razem coś fajnego i pożytecznego, że można wspólnie wiele zdziałać i fantastycznie spędzić czas. Zapraszamy do obejrzenia piknikowej fotorelacji.
        • Sportowy Dzień Dziecka

• 07.06.2024 07:16
        • Ciąg dalszy Sportowego Dnia Dziecka, zorganizowanego przez nauczycieli WF-u z naszej szkoły. Tym razem do rywalizacji przystąpili uczniowie klas 4 i 5. Skoro mamy rok olimpijski, nasi sportowcy wzięli udział w igrzyskach - rywalizowali indywidualnie w ośmiu konkurencjach, zdobywając punkty. Największa liczba zdobytych punktów wyłoniła zwycięzców naszych szkolnych igrzysk, którzy zostali nagrodzeni laurowymi wieńcami i słodką przekąską. Każdy uczestnik, dzięki Radzie Rodziców, otrzymał także wodę i słodki przysmaczek. Dziękujemy za piękną zabawę i rywalizację!